تهران، بزرگراه آیت‌ الله سعیدی، شرق به غرب، جنب پارکینگ ثامن

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس

مراحل ساخت کانکس موضوع این مقاله از کانکس آیسان میباشد. با ما همراه باشید.

سفارش ساخت کانکس

اولین مرحله از مراحل ساخت کانکس سفارش آن می ‌باشد که خریدار با مشاوران تماس گرفته و پس ‌از ارائه درخواست‌ های خود به مشاور و بررسی نیازهای آن ترتیب یک جلسه حضوری در مورد بقیه ماجرا داده ‌شود. مشاور در جلسه حضوری پیشنهاد و طرح های خود را به مشتری ارائه می ‌دهد و به ‌طور کلی در مورد سازه صحبت ‌هایی با یکدیگر انجام می ‌دهند. اگر در مرحله اول نمونه و طرح‌ هایی که کارشناس به مشتری نشان می ‌دهد جواب ‌گوی نیاز او باشد که کار به اتمام می رسد. اما اگر ابهاماتی در این قضیه رخ داد یا مشتری طرح‌ ها را نپسندید سفارش به مرحله طراحی اختصاصی می ‌رود.

طراحی کانکس

در مرحله دوم از مراحل ساخت کانکس طراحی کانکس صورت می ‌گیرد. طراحی کانکس با استفاده از اطلاعات به ‌دست ‌آمده از صحبت‌ های مشتری و نیازهای او از سازه صورت می ‌گیرد. این مرحله به ‌نحوی مرحله پیش ‌تولید به حساب می ‌آید. مرحله طراحی توسط مهندسین طراح با استفاده از نرم ‌افزارهای کاربردی در دو بخش طراحی دو و سه ‌بعدی انجام می‌ گیرد. پس ‌از این ‌که طرح ‌ها توسط خریدار تایید شد نقشه‌ های دو بعدی و دیتیل فنی آن رسم شده و در قالب یک لوح فشرده ارائه می ‌شود.

تولید کانکس

در مرحله سوم از مراحل ساخت کانکس پس ‌از تأیید مشتری طرح ‌ها به سالن تولید برده می‌ شوند. مدیر تولید نیز در این مرحله نقشه‌ ها را بررسی کرده و دستور ساخت را امضا می ‌کند. سپس ناظر و مجری تولید کانکس را مشخص می ‌کند. هر کانکس باید دارای یک ناظر به همراه تیم مجری و تکنسین ‌های فنی باشد. حال که مراحل ابتدایی سفارش را خدمت شما شرح دادیم به سراغ مراحل تولید کانکس می رویم که از مراحل اصلی ساخت کانکس است.

اسکلت کانکس

در مرحله اول تولید کانکس به سراغ اسکلت کانکس می ‌رویم که استخوان ‌بندی اصلی سازه است. در این بخش بیشتر عملیاتی چون برشکاری و جوشکاری آهن‌آلات و اتصال آن‌ ها به یکدیگر انجام می ‌شود. اسکلت دو بخش اصلی دارد بخش اول نام ‌های شاسی و بخش دوم استراکچر می ‌باشد. معمولاً مصالح به ‌کار رفته برای شاسی از تیرآهن بوده و برای استراکچر از پروفیل ‌های آهنی استفاده می‌ شود. براساس نقشه مجریان ساخت کانکس می‌ توانند موارد مهمی مانند نحوه قرارگیری و اتصال تیرآهن‌ها را بررسی و سپس آن‌ را اجرا کنند. پس ‌از این‌ که ساخت اسکلت به پایان رسید و مدیر تولید سازه آن را تایید کرد اسکلت برای مقاوم‌ سازی آغشته به ضد رنگ می‌ شود.

تزئین کانکس

این مرحله از مراحل تولید کانکس مانند مرحله نازک‌ کاری در کار ساختمانی می‌ باشد که تزیین کانکس نام دارد. این بخش مراحلی چون نصب درب ‌ها و پنجره ‌ها ، پوشش داخلی و خارجی سازه ، عایق ‌بندی کمد درزگیری، اجرای کف و کف ‌پوش ، سیم‌کشی و نصب چراغ ‌های داخلی و خارجی ، نصب کلید و پریزها و … انجام می ‌شود. اگر سازه دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه باشد باید مراحل لوله‌کشی آن نیز انجام شود.

رنگ ‌آمیزی کانکس

مرحله بعدی از مراحل ساخت کانکس رنگ ‌آمیزی کانکس می ‌باشد. البته بعضی سازه‌ ها نیاز به رنگ ‌آمیزی ندارند اما برخی‌ ها مانند نوع کامپوزیتی آن، نیاز به رنگ ‌آمیزی دارند. در سازه ‌هایی که در ساخت آن‌ ها از چوب استفاده‌ شده در قسمت رنگ آمیزی به نمای خارجی جلا داده می ‌شود که برای مقاوم‌ سازی و زیبایی بیشتر نمای چوب ‌ها آن ها را با مواد مختلفی جلا می ‌دهند. همین امر باعث استحکام بیشتر ورق‌ها می ‌شود.

رنگ‌ آمیزی کانکس از مؤلفه‌ های بسیار مهم و کاربردی در ساخت کانکس می ‌باشد . تمامی امکاناتی که در خانه ‌های مسکونی می ‌بینید مانند حمام، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، اتاق‌خواب، پذیرایی و غیره در ساخت کانکس ها نیز امکان ‌پذیر می ‌باشند. کانکس ها تمام امکانات یک خانه مسکونی را دارند و مانند بنای سنتی دارای استحکام و کیفیت بسیار بالایی هستند.

عایق ‌کاری کانکس

یکی دیگر از مراحل ساخت کانکس عایق ‌کاری کانکس می ‌باشد که یک مسئله مهم و با اهمیت است. باید به عایق ‌کاری کانکس توجه ویژه ‌ای شود. چرا که این کار موجب مصرف بهینه انرژی می ‌شود. کانکس ها از یک ورقه فلزی ساخته شده‌ اند. به خوبی با محیط تبادل برقرار می‌ کنند و رسانای خوب گرما می ‌باشند. این باعث می ‌شود که انرژی هدر برود. اما پانل ‌ها مانند پانل ‌های ساندویچی با فومی تراکم بالایی دارند و موجب مصرف بهینه انرژی می‌ شوند. با استفاده از پانل‌ های ساندویچی با فومی دیگر نیازی به عایق ‌بندی کانکس نخواهد بود.

تحویل کانکس

در این بخش که آخرین بخش از مراحل ساخت کانکس است ، کانکس آماده‌ شده به مشتری تحویل داده می ‌شود. این مرحله در بیشتر مواقع تحویل کانکس ویلایی به صورت حضوری و درب کارخانه می ‌باشد و خریدار باید سازه موردنظر را تا مکانی که می‌ خواهد حمل کند. اما برخی موارد نیز وجود دارند که ممکن است از طرف تولید کننده جهت نصب کانکس به محل ارسال شود. این در مورد سازه ویلایی است که دارای ابعاد بزرگ بوده و به‌ صورت چند قلو ساخته می ‌شود.

همه این موارد در ابتدای کار و در قرارداد ثبت می ‌شوند. در این موارد فروشنده به محل موردنظر خریدار، کانکس را برده و در محل نصب می‌ کند. اما همان ‌طور که اشاره شد بیشتر کانکس ها نیازی به این مرحله ندارند. شخص خریدار به‌ راحتی آن را در از درب شرکت برده و در محلی که می ‌خواهد روی سطح زمین قرار می ‌دهد.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات مرتبط

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به کانکس آیسان میباشد