تهران، بزرگراه آیت‌ الله سعیدی، شرق به غرب، جنب پارکینگ ثامن

آلاچیق پیش ساخته

آلاچیق پیش ساخته یکی دیگر از تولیدات کانکس آیسان است. وجود آلاچیق ‌ها در هر فضایی که باشد میتواند باعث زیبایی آن مکان شود. انتخاب طرحی که با فضای کلی مورد نظر همخوانی داشته باشد. آشنایی با فضای محوطه، تعداد افرادی که قرار است از این سازه استفاده کنند.

اشتراک گذاری:

توضیحات

آلاچیق پیش ساخته

آلاچیق پیش ساخته یکی دیگر از تولیدات کانکس آیسان است. وجود آلاچیق ‌ها در هر فضایی که باشد میتواند باعث زیبایی آن مکان شود. انتخاب طرحی که با فضای کلی مورد نظر همخوانی داشته باشد. آشنایی با فضای محوطه، تعداد افرادی که قرار است از این سازه استفاده کنند. استفاده از متریال­ های مناسب و هماهنگ با مکانی که قرار است آلاچیق در آن ساخته شود. کیفیت مصالح، همگی از مواردی است. که قبل از آغاز ساخت باید مد نظر قرار گیرد. معمولا مدل دایره ای، چهار ضلعی، پنج ضلعی، شش ضلعی و هشت ضلعی‌ها بیشتر از سایر مدل‌ها مورد نظر وانتخاب افراد می­باشند.

از دیگر موارد مهم در ساخت آلاچیق پیش ساخته محل احداث آن میباشد. اصولا مکانهایی که به لحاظ جغرافیایی و زیبا شناختی دارای مزیت‌های بیشتری هستند. فضاهای مناسب تری برای احداث میباشند. مناظر سرسبز طبیعت، سواحل دریا، کنار آبشار، حیاط ویلا و به طور کلی تمام مکان‌ها و مناظر دیدنی، فضاهای ایده آلی برای ساخت آلاچیق هستند. آلاچیق پیش ساخته از هر چیز نیاز به یک سازه دارد که معمولاً این سازه از فلز یا چوب است.

انواع آلاچیق پیش ساخته

برای ساخت آلاچیق‌ با توجه به جایگاه قرارگیری و موقعیت مورد استفاده از متریال و مواد متناسب استفاده میشود. با توجه به ظرفیت تعریف شده برای استفاده از فضا، آلاچیق‌ها در شکل‌های مستطیل، مربع، شش ضلعی، هشت ضلعی، فانتزی، مدور و حتی مثلث ساخته میشود در ادامه با انواع آن آشنا میشویم.

  • آلاچیق‌ پیش ساخته چوبی: نوع چوبی این سازه در جنگل‌ها، سواحل دریا، فضای باغ و باغچه‌های بزرگ استفاده ‌میشود. اگر این آلاچیق‌ها در نواحی با رطوبت بالا ساخته شوند. سازه آنها را از جنس چوب درختان جنگلی مقاوم شده با لایه‌های پلاستیکی بی‌رنگ میسازند. اگر چوبی در مناطق خشک بنا شده باشد. به دلیل حمله حشرات مانند موریانه‌ها و عوامل محیطی دیگر از چوب اشباع شده استفاده میشود. که مقاومت و دوام چوب را چند برابر میکند.
  • آلاچیق پیش ساخته فلزی: عموما در پارک‌ها، آلاچیق‌هایی از جنس فلز دیده می‌شود. نوع فلزی نسبت به نوع چوبی وزن کمتر و انعطاف‌پذیری بیشتری دارد در نتیجه مقاوم‌تر و ارزان ‌تر از نوع چوبی است. تعداد فلز مورد استفاده در پایه و تیرهای سازه چوبی بسته به طرح و مدل آن دارد و هرچقدر از فلز بیشتر استفاده شده باشد. و سنگین‌ تر باشد. قیمت آن بالاتر خواهد رفت. این نوع آلاچیق بازیافت ‌پذیر بوده و با محیط زیست سازگار است.
  • آلاچیق پیش ساخته مدرن: در ساخت نوع مدرن یا ترکیبی، از تلفیق طراحی جدید و قدیم و مصالح مختلف بهره گرفته میشود. ساخت این مدل باعث خلق یک بنای خاص و منحصر به فرد شده و محبوب عامه مردم است. از این نوع آلاچیق میتوان در فضای سبز روی پشت‌ بام‌ها، محوطه هتل‌ها و مجتمع‌ها، پارک‌های شهری، ویلا و باغ‌های شخصی استفاده کرد. مواد اولیه نوع مدرن وابسته به نوع محیط است. و میتوان از دیواره‌های باز یا بسته استفاده کرد. در آلاچیق ‌های مدرن امکانات رفاهی مانند باربیکیو و کباب‌ پز فراهم شده است.
  • آلاچیق پیش ساخته ساحلی: یکی از گزینه‌هایی که برای ساخت آلاچیق در مناطق جنگلی و کوهستانی مطرح میشود، آلاچیق سیمانی است که استحکام بالایی دارد و با دوام است. استفاده از این نوع آلاچیق در پارک‌های شلوغ هم پیشنهاد میشود. نام دیگر آلاچیق سیمانی، آلاچیق بتنی است.
  • آلاچیق پیش ساخته یو پی وی سی: آلاچیق یو پی وی سی یا به انگلیسی UPVC چیست؟ این آلاچیق یک اتاق ایزوله آفتاب‌گیر است که دیوار و پنجره آن از جنس یو پی وی سی دو جداره بوده و سقف آن شیشه‌ای است. از آلاچیق یو پی وی سی میتوان به عنوان استراحتگاه، گلخانه و چایخانه استفاده کرد.

طراحی اولیه آلاچیق پیش ساخته

در مراحل اولیه باید در نظر داشت که طرفدار چه سبکی هستید. مدرن، کلاسیک، سنتی یا تلفیقی و سپس اقدامات دیگر انجام پذیرد. طراحان و دکوراتورها، آلاچیق هایی که با چوبهای پرتراش و تزئینات طبیعی هستند. را نوع کلاسیک و آنهایی که ساده تر هستند. را جزو معمولی یا ساده میدانند. سقف سازه می تواند به صورت شیبدار یک یا دو طرفه، شیبدار چند طرفه، گنبدی، فرفوژه، پارچه ای ثابت یا متحرک و شیشه ای یا طلقی باشد. توجه به مکان قرار گرفتن درب و ورودی آلاچیق نیز در این مرحله از کار ضروری است. نیاز به وجود نیمکت، میز و صندلی نیز در این مرحله بررسی میشود.

سبک آلاچیق پیش ساخته چوبی

آلاچیق‌ها در سبک ها مختلفی طراحی و اجرا میگردند. شایان ذکر است در ساخت این سازه، ایران یکی از صاحب سبکترین های دنیاست. و آن هم به دلیل چهار فصل بودن کشور عزیزمان است. این قابلیت طراحی در ایران قبل از کورش کبیر شناخته و اجرایی شد. به طور کلی میتوان این سبک ‌ها را به صورت زیر دسته بندی کرد. سبک شرقی، غربی و سبک ایرانی آمریکایی که تلفیقی از وضعیت اقلیمی و فاصله میانی بین شرق و غرب است.

مراحل ساخت

  • بررسی و انتخاب مکان مناسب با در نظر گرفتن چشم انداز و زاویه دید ایده آل.
  • توجه به مکان قرار گرفتن درب و ورودی
  • انتخاب طرح و مدل
  • مشخص کردن مساحت و ابعاد سقف و ستون‌
  • تعیین متریال­ های مورد استفاده برای دیوارها و سقف
  • نصب پایه‌ها و تقویت و استحکام آن
  • سقف مناسب و نصب آن بروی پایه‌ها (ستون‌ها)
  • رنگ آمیزی سازه.

مشخصات فنی

ساخت شاسی و چارچوب فلزی دومین مرحله در ساخت میباشد. این نکته را باید در نظر داشت که نبود شاسی فلزی باعث از بین رفتن سریع سازه میشود مرحله سوم زمان نصب قطعات چوبی بر روی شاسی فلزی است که لازم است با دقت انجام شود. تا هنگام نصب، قسمت‌های فلزی سازه کاملا زیر قطعات چوبی پنهان شود. مهمترین قسمت در ساخت آلاچیق نصب سقف آن میباشد. که برای نصب، با توجه به مدل طراحی از متریال های مختلفی استفاده میشود در سقف‌هایی که سطح صافی دارند. برای نصب در قسمت‌های پوشیده از فلاشینگ و بخش‌های نیمه باز آن از ترمووود، اما اگر سقف شیب دار باشد. برای نصب آن نیازمند به شاسی کشی است و متریال مناسب برای این شاسی کشی از آهن و چوب میباشد.

مزایا

با توجه به کارایی بالا و قابلیت جابجایی این مدل از آلاچیق پیش ساخته قیمت تمام شده آن در برابر امتیازاتی که دارد بسیار ناچیز است. امکان جابجایی، نصب سریع و جمع آوری آسان و فضای کمی‌که اشغال میکند. نشان از کارایی آن به حساب می‌آید. این سایبان های پیش ساخته و آماده قابلیت‌های مختلفی برای تفریح در سفرها، باغ و ویلای شخصی، آفرود و سفرهای کویری، پارکینگ خودرو را دارا میباشد. همچین این نوع سازه قابلیت ایجاد یک مکان مسقف موقت، قابلیت نصب موقت و یا دائمی ‌را نیز دارد. و حتی می­توان پایه آن را روی زمین پیچ کرد جوش داد و بوسیله سیمان مهار کرد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “آلاچیق پیش ساخته”

محصولات مرتبط



© تمامی حقوق وبسایت متعلق به کانکس آیسان میباشد