تهران، بزرگراه آیت‌ الله سعیدی، شرق به غرب، جنب پارکینگ ثامن

ساخت کانکس در ابعاد بزرگ

ساخت کانکس در ابعاد بزرگ

ساخت کانکس در ابعاد بزرگ

ساخت کانکس در ابعاد بزرگ چگونه طراحی و ساخته می شوند؟ شاید با شنیدن کلمه کانکس فکر کنیم که منظور از کانکس یک سازه یا کیوسک کوچک است. اما در واقع کانکس ها می توانند بر اساس کاربردشان و نوع نیاز به آنها بسیار بزرگ هم طراحی و ساخته شوند. کانکس های بزرگ با هر کاربری می توانند ساخته شوند. برای مثال کانکس اداری بزرگ، کانکس مدرسه بزرگ، کانکس سرویس بهداشتی بزرگ (دارای چشمه‌های زیاد)، کانکس مسکونی بزرگ و … که هر کدام بر حسب نوع کاربری و نیاز به آن می تواند در ابعاد وسیع طراحی و ساخته شود.

البته گونه ای از کاربری های کانکس نیز وجود دارند. که معمولاً در ابعاد بزرگ ساخته نمی شوند. برای مثال کانکس نگهبانی که به طور معمول در ابعاد کوچکتر نسبت به انواع دیگر کانکس ها طراحی و ساخته می شود. در این مطلب قصد داریم طراحی، ساخت و همچنین حمل و نقل انواع کاربری‌ های کانکس پیش ساخته در مقیاس بزرگ را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی و ساخت کانکس در ابعاد بزرگ

واقعیت آن است که کانکس های پیش ساخته را در هر ابعادی می توان طراحی کرد و ساخت. اما عوامل و معیارهایی از قبیل محدودیت‌های حمل و نقل، ابعاد معروف بازار کانکس، ابعاد مواد مصرفی، ساختار و کاربری کانکس و … هر کدام به نوبه خود، ما را به سوی طراحی‌ های گوناگون کانکس پیش ساخته (و بنابراین ابعاد محدودتری) سوق خواهد داد.

یکی از مهمترین عوامل محدود کننده برای کانکس ها در مقیاس بزرگ، محدودیت حمل و نقل کانکس است. همانطور که می دانیم محدودیت عرضی جابجایی کانکس حداکثر تا 4.5 متر است. و این در حالی است که طول کانکس حداکثر می تواند 14 متر نیز باشد. با این وجود اگر ساخت کانکس پیش ساخته با ابعاد وسیع تری نیز مورد نظر باشد. می توان یک سازه پیش ساخته را چند تکه ساخت. به طوریکه جداگانه حمل شده و در محل در کنار هم قرار گرفته و ساختمان کلی را تشکیل دهد. کانکس ها به صورت یک تکه یا چند تکه با مصالح و طراحی های مختلفی ساخته می شوند. برای مثال ساخت کانکس در ابعاد بزرگ می تواند با ورق های ساندویچ پانل ساخته شود و کف آن نیز از نوع سرامیک (یا کفپوش) باشد.

ساخت کانکس در ابعاد بزرگ با یک طراحی اصولی و مهندسی که بتواند در برابر نیروها مقاوم بوده و خطاهای هر مرحله از تولید را پوشش دهد، آغاز می گردد. طراحی اولیه کانکس های بزرگ نقش بسیار مهمی در بهینه سازی تولید و همچنین استحکام و عمر کانکس دارد. و از این رو بسیار حائز اهمیت است. حتی متریال استفاده و جنس دیواره و سقف کانکس نیز تاثیر گذار است. پیشنهاد می شود که کانکس ها در ابعاد بزرگ با ساندویچ پانل ساخته شوند. که هم عایق هستند. و هم نسبت به ورق های گالوانیزه عمر و استحکام بیشتری نیز دارند.

حمل و بارگیری کانکس در ابعاد بزرگ

اگر ابعاد کانکس پیش ساخته درخواستی از میزان مشخص شده (4.5 متر عرض و 14 متر طول) بیشتر باشد. باید کانکس را به صورت چند تکه (به ویژه از عرض) طراحی کرده و بسازیم. برای مثال یک کانکس اداری با ابعاد 6×5 متر را می توان به صورت یک تکه طراحی کرد و ساخت. اما نمی توان آن را در جاده یا خیابان حمل کرد.

بنابراین آن را به دو تکه کانکس پیش ساخته هر کدام با ابعاد 6×2.5 ، یا دو تکه کانکس پیش ساخته هر کدام با ابعاد 5×3 تقسیم کرده و پس از ساخت، آنها را جداگانه حمل کرده و در محل به هم متصل می نماییم. مشخصا ابعاد اخیر تکه کانکس ها دیگر محدودیتی برای انتقال نخواهد داشت. این نکته را نیز باید توجه داشت که دو یا چند تکه کردن کانکس بزرگ همیشه به معنای افزایش هزینه نیست. در حالتی نیز که کانکس سالنی بزرگ مدنظر باشد. دیواره های داخلی و مشترک حذف شده که موجب کاهش هزینه خرید کانکس خواهد شد. بنابراین علاوه بر طراحی چند تکه کانکس های بزرگ باید محل هایی را نیز جهت متصل کردن (و به ویژه آب بندی درزهای) تکه کانکس ها نیز تعبیه نمود. که بتوان آنها را در محل به خوبی به هم متصل کرد.

ساخت کانکس اداری در ابعاد بزرگ

برای کانکس های اداری معمول است که در ابعاد بزرگ تر طراحی و ساخته شوند. کانکس های اداری به دلیل اینکه بعضاً اتاق ها و بخش های بیشتری را در خود دارند. از جمله اتاق جلسات، اتاق VIP و پذیرایی، سرویس بهداشتی دو یا چند چشمه، اتاق مدیریت و کارمندان، اتاق پذیرش و انتظار و … در ابعاد بزرگ ساخته می شوند. بنابراین کانکس با کاربری اداری در مقیاس بزرگ طراحی بسیار دقیق و مهندسی را طلب می کند. که با توجه به چند تکه بودن کانکس بتواند تولید آن را بهینه کرده و خطاها را کمتر کند.

گاهی چند کانکس اداری بزرگ و استقرار چندین ساختمان پیش ساخته اداری مشابه و در کنار هم، تشکیل یک کمپ اداری را خواهند داد. کمپ های اداری پیش ساخته به ویژه اگر دو یا چند طبقه باشند. نیاز به طراحی بسیار حرفه ای برای تولید و ساخت خواهند داشت.

کانکس سرویس بهداشتی بزرگ

ابعاد کانکس سرویس بهداشتی بسته به تعداد چشمه ها (واحدهای سرویس بهداشتی) می تواند متغیر باشد. معمولا کانکس های سرویس بهداشتی راهرودار بزرگتر از کانکس های سرویس بهداشتی بدون راهرو طراحی و ساخته می شوند. اما نه همیشه. در کانکس سرویس بهداشتی راهرودار به این دلیل که می بایست فضای قابل توجهی را جدا از واحدهای سرویس بهداشتی، در کانکس به راهرو، روشویی ها و تجهیزات مربوطه اختصاص داد. معمولا کانکس های بزرگتری را رقم می زنند.

با این وجود در کانکس سرویس بهداشتی بدون راهرو، واحدهای سرویس بزرگترند. زیرا تجهیزات روشویی و … را در خود جای می دهند. به طور معمول کانکس های سرویس بهداشتی راهرودار متناسب با ساختارشان و استقرار واحدهای سرویس، مستطیلی شکل هستند. اما کانکس های سرویس بهداشتی بدون راهرو به طور معمول به صورت مربعی تر طراحی و ساخته می شوند.

ساخت کانکس مدرسه در ابعاد بزرگ

کانکس های مدرسه از آنجایی که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در آن استقرار می یابند. و فضای کافی می بایست جهت آموزش، امکانات و تجهیزات کلاس درس و … اختصاص داده شود، ابعاد بزرگی دارند. با این وجود کانکس کلاس درس با ابعاد کوچکتر هم قابل سفارش، طراحی و ساخت می باشد. یک کلاس درس پیش ساخته با ابعاد 8×4 مترمربع می تواند به صورت یک تکه نیز ساخته شود. اما بزرگتر از این ابعاد، می بایست درقالب دو یا چند تکه طراحی و ساخته شود.

کانکس مسکونی بزرگ

کانکس مسکونی و کانکس ویلایی به این دلیل که باید ار امکانات و تجهیزات حداقلی یک خانه مسکونی برخوردار باشند. معمولا ابعاد کوچکی ندارند. انواع کانکس های اسکان افراد یا ویلاهای پیش ساخته نیاز به حداقل یک اتاق مجزا (به عنوان اتاق خواب)، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام به غیر از فضای اصلی کانکس دارند. که با این احتساب کانکسی پیش ساخته با ابعاد بزرگ را رقم خواهد زد. کانکس های مسکونی به این دلیل که در اشکال مختلفی درخواست می شوند. باید از طراحی دقیق و ویژه ای برخوردار باشند. همچنین تجهیز و تزیین کانکس مسکونی و ویلایی بسیار می تواند حائز اهمیت باشد.

امکانات داخلی کانکس در ابعاد بزرگ

هر کانکس می تواند بر اساس نیاز شما امکانات متنوعی را در داخل خود داشته باشد. حتی شما می توانید در خصوص داشتن بالکن هم در کانکس تان تصمیم بگیرید. امکانات پیش بینی شده آسایش شما را تضمین خواهد کرد. شاسی کانکس باید برای مصارف مختلف پیش بینی شود. برای نوعی از کانکس احتمال دارد نیاز به شاسی قوی تری داشته باشیم. جنس دیواره کانکس نیز بایستی بر اساس شرایط آب و هوایی انتخاب شود. عایق بودن یک شرط اساسی برای هر نوع آب و هوای سرد و گرم است. استفاده از درب و پنجره UPVC دوجداره و با یراق آلات درجه یک خارجی به همراه شیشه 4 میلیمتری رفلکس رنگی و یا درب آلومینیومی استاندارد در ابعاد 80*196 سانتی متر با پروفیل‌ سنگین مقاوم رنگ شده از نوع رنگ کوره‌ای است.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مقالات مرتبط

© تمامی حقوق وبسایت متعلق به کانکس آیسان میباشد