تهران، بزرگراه آیت‌ الله سعیدی، شرق به غرب، جنب پارکینگ ثامن

کمپ پیش ساخته پانلی

کمپ پیش ساخته پانلی (Panel Prefabricated camp)، این نوع کمپ‌ها نوعی بنای بزرگ هستند که به صورت یک طبقه با سقف شیب دار به منظور اسکان یا دفاتر اداری در پروژه های بزرگ ساخته می‌شوند. و در برخی از موارد به عنوان خوابگاه نیز می‌توان از آنها استفاده نمود. کمپ‌های پانلی به ساختمان پیش ساخته نیز معروف هستند.

دسته: برچسب:

اشتراک گذاری:

توضیحات

کمپ پیش ساخته پانلی

کمپ پیش ساخته پانلی (Panel Prefabricated camp)، این نوع کمپ‌ها نوعی بنای بزرگ هستند که به صورت یک طبقه با سقف شیب دار به منظور اسکان یا دفاتر اداری در پروژه های بزرگ ساخته می‌شوند. و در برخی از موارد به عنوان خوابگاه نیز می‌توان از آنها استفاده نمود. کمپ‌های پانلی به ساختمان پیش ساخته نیز معروف هستند. این کمپ‌های مخصوص در ابعاد بزرگتری از کانکس قابل تولید هستند. و به همین خاطر هم مورد محبوبیت بسیاری از پیمانکاران و کارفرمایان قرار گرفته اند. چرا که در پروژه‌های بزرگ، استفاده از تعداد زیادی کانکس، هزینه زیادی به همراه دارد. و مقرون به صرفه نیست.

دیواره و بدنه این نوع از کمپ‌ها با توجه به این موضوع که در شرایط آب و هوایی مختلف قرار می‌گیرند. از ساندویچ پانل و عایق‌هایی مانند پلی یورتان و پلی استایرن است. در نتیجه چناچه در معرض بارش شدید برف، باران، رطوبت و… قرار گیرد. هیچ گونه آسیبی به آنها وارد نخواهد شد. در مواردی برای افزایش استحکام کمپ‌های پانلی، از ترکیب دو یا چند عایق به همراه سیمان استفاده می‌کنند. که در کیفیت سازه تاثیر مهمی خواهد داشت.

دلیل استفاده از کمپ پیش ساخته پانلی

از این نوع کمپ‌ها عمدتا در مکان‌هایی دورافتاده و صعب العبور که به دور از هر گونه امکاناتی هستند. و انتقال مصالح به آنجا کاری دشوار است. و همچنین تامین نیروی کار برای ساخت بناهای ساختمانی امری دشوار است، استفاده می‌کنند. این نوع از کمپ‌ها به دلیل مصالحی که در ساخت آنها استفاده شده، در برابر شرایط اقیلمی متفاوت مانند آب و هوای گرم، سرد و در مناطقی مانند کوهستان مقاومت بسیار بالایی دارند. و احتمال پوسیده و یا خورده شدن آنها بسیار کم است.

نحوه ساخت کمپ پیش ساخته پانلی

این نوع از سازه‌ها به دو طریق ساخته می‌شوند. اما نکته‌ای که از اهمیت خاصی برخوردار است. این است که قبل از ساخت این سازه بایستی اطلاعاتی جامع و کامل در مورد محل مورد نظر و شرایط آب و هوایی آنجا داشته باشیم. تا بتوانیم سازه‌ای متناسب با شرایط آب و هوایی متفاوت داشته باشیم.

معمولا برای اجرای این نوع سازه‌ها اطلاعاتی مانند محل اجرا و شرایط اقلیمی، ابعاد مورد نظر و تعداد پرسنل در اختیار شرکت سازنده قرار می‌گیرد. در مرحله بعدی نوع و ضخامت متریال بر اساس شرایط آب و هوایی تعیین و نقشه اجرایی آن توسط مهندسان ترسیم می‌شود. بعد از انجام زیرسازی و بستر مناسب برای قرار گیری سازه‌ها اقدامات لازم برای حفر چاه فاضلاب صورت می‌گیرد. سپس پانل‌ها و متریال به محل مورد نظر انتقال داده می‌شود. و نسبت به نصب و مونتاژ قطعات و متریال اقدام می‌شود.

در آخرین مرحله تاسیساتی از قیبل لوله کشی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و نصب شیرآلات انجام می‌گیرد. یکی از نکات مثبتی که در مورد این کمپ‌ها می‌توان اشاره کرد، این است که با وجود بزرگ بودن سازه قابلیت جا به جایی آنها به راحتی وجود دارد.

ساخت کانکس به روش جوشی

یکی از روش‌هایی که برای ساخت این سازه‌ها به کار می‌رو نوع جوشی است . در این روش قطعات اسکلت به صورت جوشی به یکدیگر متصل می‌شوند. ساخت سازه با استفاده از این روش برای خریدار هزینه کمتری را به همراه دارد. و از نظر اقتصادی به نفع خریدار است.

ساخت کانکس به روش پیچ و مهره کردن

یکی از روش‌های دیگری که برای ساخت این نوع کمپ‌ها به کار می‌رود، نوع پیچ و مهره ای آن است. در این روش استراکچر سازه به‌صورت جوینت به همدیگر متصل می‌شوند. در این روش از پروفیل‌های مخصوصی برای اتصال قطعات استفاده می‌شود. این روش برای مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به باز و بسته شدن مجدد دارند.

مزایای استفاده از کمپ پیش ساخته پانلی

از مزایای این نوع از سازه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • دارای عایق‌بندی بسیار خوب با مقاومت بسیار بالا در برابر سرما، گرما و رطوبت.
  • دارای قیمتی ارزان و هزینه نگهداری پایین در مقایسه با مصالح ساختمانی.
  • وزن بسیار سبک و قابلیت حمل و جا به‌جایی بسیار آسان و استفاده از آنها در مکانی دیگر.
  • سرعت نصب و مونتاژ بسیار بالا و بهره برداری سریع.
  • یکی از مزیت‌های این نوع کانکس‌ها این است که هیچ گونه نخاله یا ضایعاتی ندارد.
  • قابلیت تغییر در نقشه داخلی آن‌ها.
  • نصب این نوع سازه‌ها در هر نوع شرایط آب و هوایی امکان پذیر است.
  • همچنین امکان شست و شوی این سازه‌ها بدون اینکه هیچ گونه آسیبی ببینند، نیز وجود دارد.

موارد استفاده کمپ پیش ساخته پانلی

کمپ‌های پیش ساخته پانلی کاربری‌های متعددی دارند. برخی از کاربردهای این سازه‌ها عبارتند از:

  • ساختمان تجهیز کارگاه‌ها.
  • ساختمان‌های اسکان ضروری.
  • استفاده از این نوع مکان‌ها در زمان وقوع بحران‌هایی مانند زلزله.
  • کمپ‌های نظامی
  • ساختتمان‌های جاده‌ای و مجتمع‌های رفاهی و پایگاه‌های امداد جاده‌ای
  • در روستاها به‌عنوان ساختمان مدرسه، مراکز مخابراتی و خانه‌های بهداشت می‌توان از این سازه‌ها استفاده کرد.

دمونتاژ کمپ پیش ساخته پانلی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد کمپ‌های پیش‌ ساخته پانلی خاصیت دمونتاژ کردن آنهاست. بسیاری از افراد بعد از تمام شدن پروژه خود قصد جابه‌جایی این سازه‌ها به مکانی دیگر را دارند. در این صورت می‌توانند با شرکتی که این سازه را برای آنها اجرا کرده است تماس برقرار نمایند.  کارشناسان فنی می‌توانند در کمترین زمان ممکن  این کانکس را به مکان دلخواه شما انتقال دهند.

قیمت ساخت و اجرای کمپ پیش ساخته پانلی

برای این نوع از کانکس نمی‌توان قیمت ثابت و مشخصی ارائه داد. فاکتورهای متفاوتی نظیر فونداسیون و پی‌ریزی سازه، نوع پانل مورد استفاده، زمان محل اجرا و متراژ مورد نظر در تعیین قیمت نهایی این نوع سازه‌ها نقش اساسی دارند.

لذا چناچه می‌خواهید از قیمت کمپ‌های پیش ساخته پانلی آگاهی بیشتری کسب نمایید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در سایت، با بخش فروش ما ارتباط برقرار نمایید. و با در اختیار گذاشتن اطلاعاتی نظیر مصالحی که می‌خواهید برای ساخت این سازه استفاده شود. و ابعاد مورد نظر خود، از کارشناسان فروش، قیمت دقیق کمپ‌های پیش ساخته پانلی را دریافت نمایید.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کمپ پیش ساخته پانلی”

محصولات مرتبط



© تمامی حقوق وبسایت متعلق به کانکس آیسان میباشد